Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580
Kiired ajad käsil – kolm väärt põhjust, miks teha yin joogat | Yin-Yang jooga

Yin ja Yang jooga eesmärgid on samad, ehkki mõningate erinevustega: Yin jooga töötab keha “peidetud poolega”, puudutades liigeseid, kõõluseid, sidekudesid, energiameridiaane, närve ja vereloome- ning hingamiselundeid.

Yang jooga praktika toetab läbi erinevate liikumiste keha tugisüsteemi ja lihaste stabiilsust ning pakub võimaluse märgata, kuidas peenem energia (hingamine, tähelepanu, tunnetus) kehas liigub, puudutades selle erinevaid osasid.

Black Dog Yoga

Kiired ajad käsil – kolm väärt põhjust, miks teha yin joogat

1. Tõmbab tempo alla    

Yin jooga asendites püsitakse vähemalt 3-5 minutit. Berni Clark, üks yin jooga gurudest, nimetab seda “vaikuses marineerimiseks” – paigale jäämine tõmbab tempo alla ja tähelepanu iseendale. Tähtajad, kohustused ja “to-do” nimekirjad taanduvad, tekib sisemine ruum lõõgastumiseks ja operatiivse väljalülitamiseks. Närvisüsteem saab hetkeks puhkust, jõuad märgata isegi oma hingamist! Just seda ongi vaja autopiloodi väljalülitamiseks! Juhtub lihtne aga oluline ime – muutud ise oma elu kõige tähtsamaks põhjuseks!

 3 head põhjust yin joogaks

  1. Taastab keha liikumise ulatuse

Yin jooga on liikumise ulatuse taastaja 

Pikad sundasendid kontoris ja vähene liikumine “kleebivad” keha pehmed koed üksteise külge ning tekitavad liigestuvates piirkondades liiklusummikutega võrreldavad seisakud. Energia ei liigu, pigem seda napib. Yin jooga venitused – olgugi, et näivad passiivsed – puudutavad liigseid ja lihaseid, taastavad sidekoe ja pehmete kudede elastsuse ning tõmbavad meid tagasi õigesse “pikkusesse”. Igale keha sihtalale on yin joogas poos või mitu, aidates taastada füüsise ja vaimu vahelist tasakaalu. Ja mis peamine – yin joogaga saavad hakkama kõik, kes vähegi tahavad.

3. Lihtsaim viis meditatsiooniks

yin jooga on lihtne viis mediteerimiseks

Meditatsioon kipub jääma isegi kõige tublimatel harjutajatel vaeslapse osasse – tunnistad, et seda oleks rohkem vaja, aga ajalimiiti napib. Yin jooga praktika annab võimaluse selle tühimiku täitmiseks. Pole tingimata vaja osata keerulisi tehnikaid – kui lood asendis füüsilise paigaloleku, mis on risti-vastupidine kiirele elutempole, annad meelele ja mõtetele rahunemisvõimaluse. Pea muutub selgeks, oluline eristub vähetähtsast – nendel vaikusehetkedel oled kohal ja kontaktis kõige tähtsama inimesega siin elus – Iseendaga.

‹ Avalehele