Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580
Yin jooga ja mindfulness – mida oodata? | Yin-Yang jooga

Yin ja Yang jooga eesmärgid on samad, ehkki mõningate erinevustega: Yin jooga töötab keha “peidetud poolega”, puudutades liigeseid, kõõluseid, sidekudesid, energiameridiaane, närve ja vereloome- ning hingamiselundeid.

Yang jooga praktika toetab läbi erinevate liikumiste keha tugisüsteemi ja lihaste stabiilsust ning pakub võimaluse märgata, kuidas peenem energia (hingamine, tähelepanu, tunnetus) kehas liigub, puudutades selle erinevaid osasid.

Black Dog Yoga

Yin jooga ja mindfulness – mida oodata?

Yin jooga ja mindfulness – mida oodata?

 Seda teisipäevaõhtust tundi  City Yoga Studio’s  ja kolmapäevast tundi Pirital ja Viimsis võib pidada “rahulikuks”, mis ei tähenda, et see oleks “lihtne” :-)

Liblikas

Tunni algusest

Kuna paljudel on seljataga tööpäev, mis möödub istudes või muus sundasendis, alustame pehmete liikumistega (tai chi jmt) liigeste ja selja avamiseks.

Tunni põhiosa

YOGA.9512YOGA.9516

 Seejärel algab yin-jooga – võtame matil istet ning enamus asendites teemegi kas istudes, seljal-kõhul või kasutame hoopis seina tuge asendite hoidmiseks. Kõik tunnid on erinevad ja igal tunnil on oma eesmärk – võite olla kindlad, et kõik olulised liigeste piirkonnad, sidekoed, organid ja kanalid saavad puudutatud ja masseeritud! 

Shoelace + kaelShoelace + kael

Vahel läheb vaja venituse süvendamiseks linte või plokke. Igal asendil on konkreetne eesmärk: mõjutada teatud liigesepiirkondi, neid ümbritsevaid lihaseid ja sidekudesid ning energialiikumise liine ehk meridiaane. Asendeid hoiame 3-5-7 minutit – see on esialgu piisav, et ka kõige “kinnisemad” kohad lahti harutada ja “käima saada”. Yin jooga puhul on hea see, et alati leidub ühele asendile mitu varianti, kuidas teha – see on oluline nende jaoks, kelle keha teatud poose “ei võtt”: olgu põhjuseks eelnev vigastus, taastumine operatsioonist, vanus vmt.

Sellele järgneb pranayama ehk hingamistehnikate harjutused, et puhastada ja ärata oma “hingamise-keha” – täpselt nii, nagu jooga-asenditega “tervitame” oma füüsilist keha.

Meditatsioon

YOGA.9421

Tunni lõpus algab töö meelega – selleks kasutan meditatsioonitehnikaid, mida inglise keeles tuntakse nime alla “mindfulness”. Eesti keeles meeldib mulle öelda, et harjutame “tähelepanelikkust” ja “segamatut keskendumist”.

Õpetan tehnikaid, millest on abi oma meele valitsemisel – ka nendes elu-olukordades, kus “lained löövad üle pea”. Detailseid retsepte saab tundides.

Kaua kestab, kus?

Teisipäeviti 75 minutit City Yoga Studio’s, 4. korrus.

Parkimine on Niine tänaval tasuta, kuid sinna on tihti raske kohta leida.  Sel juhul saad parkida Niine 11 maja hoovi. Selleks sõida maja parempoolsest küljest sisse, helista tõkkepuu juurest kella ja ütle administraatorile, et tulid joogasse. Saad parkida hoovi,   kus on silt Ajakirjade Kirjastus. Sisene majja Niine tänavapoolsest peauksest ja tule 4. korrusele.

Kolmapäeviti kell 17.45-19.00, 75 min Pirital, Metsavahi tee 4, parikimine tasuta

Kolmapäeviti 19.30-21.00, 90 min Viimsis Pargi tee 3, parkimine tasuta

 

‹ Avalehele