Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /data03/virt40784/domeenid/www.yinyang.ee/htdocs/wp/wp-includes/plugin.php on line 580
3 soovitust koduseks praktikaks, kui tundi ei jõua | Yin-Yang jooga

Yin ja Yang jooga eesmärgid on samad, ehkki mõningate erinevustega: Yin jooga töötab keha “peidetud poolega”, puudutades liigeseid, kõõluseid, sidekudesid, energiameridiaane, närve ja vereloome- ning hingamiselundeid.

Yang jooga praktika toetab läbi erinevate liikumiste keha tugisüsteemi ja lihaste stabiilsust ning pakub võimaluse märgata, kuidas peenem energia (hingamine, tähelepanu, tunnetus) kehas liigub, puudutades selle erinevaid osasid.

Black Dog Yoga

3 soovitust koduseks praktikaks, kui tundi ei jõua

Vahel on nii: sõbranna helistab ja kutsub veini jooma, sest tal on midagi olulist rääkida. Tööl kasvavad projektid üle pea ja koju jõudes tunned ennast tühjaks pigistatud sidrunina. Lapsed jäävad haigeks, koer on vaja jalutada. Need on mõned inimlikud põhjused, miks joogatund või trenn jäävad vahele. Yogananda ütleb tabavalt, et suhtes ümbritsevaga oled Sa alati kaotaja, sest ümbritsev keskkond on tugevam: alati ilmneb midagi veel olulisemat, kiiremat ja tähtsamat, mis viib tähelepanu endalt ära. Ja lähebki nii, et iseendale planeeritud aja kahanemisega suureneb vaikselt, aga kindlalt sisemine rahulolematus. Panin kirja 3 soovitust, mis aitab oma praktikaga jätkata kodus, kui joogasse ei jõua.

Viimsi joogasViimsis

Kas Sul on enda jaoks ruumi? 

Üks joogi, kes Indiast Euroopas käis, vaatas meie mugavat elu ja tõdes, et läänes on inimestel kodudes nii palju toole, kappe, laudu ja asju, kuid neil pole kohta, kus iseendale aega võtta ja matt lahti rullida. Vaata toas ringi – kas mööbli vahel leidub kohta, kuhu ennast pikali visates välja sirutada? Kui Sul pole matti, leidub ehk vaip, mis ei libise. Paljudes kodudes kipub olema ka palju müra, sest teler (üks või mitu), raadio, arvuti, ipad või mis-iganes vidin teeb häält, sageli korraga. Proovi oma-ette-olemise koht sisse seada ruumi, kus saab ukse sulgeda ja kuhu müra ei ulatu. Võta lähedusse pleed või pehmem käterätik, mida üle õlgade sättida, kui rahulikult istuma ja hingama jääd. Vahel aitab iseenda praktikat meelde tuletada viirukialus või reisilt toodud tähendusega kujuke, samuti silmaulatuses olev joogamatt – see tuletab ennast vaikides meelde – on aeg oma kehale ja iseendale. Kui Sul on kodus iseenda jaoks ruumi, on see juba esimene samm enda meelespidamiseks, kui trenni ei jõua.

 Koht kuhu istudaJoogamatt

Alusta lühikese praktikaga

Tunnis teeme tavaliselt joogat 90 min või 60 minutit: kõikide harjutajate panustamisel tekib mõnus ühisväli, mis kannab alates soojendusest lõpulõdvestuseni välja. Kõige eest on hoolt kantud. Kodus sellist toetust pole ning sageli tundub 60 minutit liiga pikana. Soovitan alustada 10-15 minutilise praktikaga. Kui esmalt tundub, et “pea on tühi” ja ei oskagi kuskilt alustada, siis tegelikult see nii pole – keha hakkab vaikselt juba harjutatut meelde tuletama ning juhib Sind märkamatult vajalikesse liikumistesse või poosidesse. Pea-kaela ringid, pehmed seljasoojendused, mõned puusavenitused ja hingamised – ning 15 minutit kaob nagu niuhti. Kodus harjutamisel on ka üks suur pluss: saad seda teha alati just endale sobival ajal, oma lemmik-kohas.

zen

Lahti ühendamine kõigist ühendustest

No phone, no tablet, no laptop. Kindlasti oled kogenud, kui ärritav võib olla joogatunnis kellegi kotis helisev telefon, kui mediteerid või oled lõpulõdvestuses. Sinu kodune praktika on samasugune kvaliteetaeg iseendale. Isegi siis, kui arvad, et suudad ignoreerida harjutamise ajal saabuvaid sõnumeid, e-maile või telefonikõnesid, pole see siiski mõistlik – meel saab impulsi igast sõnumist raporteerivast “kõllist või piiksust” ning endale märkamatult tegeled mõttes juba arutlemisega, millise inimese, töö või projektiga on see seotud. “Switch off to tune in!” on tabav inglisekeelne väljend – et iseendale häälestuda ja keskenduda, lülita kõik, mis segada võib, välja. 

15 minutit, mis kaob argipäeval toimetades märkamatult, on iseendale pühendatult kordades pikem ja rahuldustpakkuvam!

Viiruk

‹ Avalehele